perjantai 1. kesäkuuta 2012

Maanantaiagitukset

Tällä viikolla polkaistiin kunnolla käyntiin projekti lisuri eli päivät on mennyt töiden lisäksi koululla kesäklinikkaan liittyvillä luennoilla. Retu on ollut keskiviikosta asti mökillä, joten oon saanut orientoitua lisurin tekoon rauhassa :)

Maanantaina ehdittiin kuitenkin käydä treenailemassa seuraavanlaista ratapätkää, jossa teemana oli persjätöt.

 Alkuun kakkosen ja kolmosen väliin piti tehdä persjättö, mutta jotenkin se aina muuttui vauhdissa valssiksi, joten sillä sitten mentiin. Olin opetellut radan väärin eli kutonen ja seiska oli mun toteutuksessa aluksi väärin päin ja jouduin sitten opettelemaan ko. kohtaa uudestaan kuvan mukaiseksi. Tohon kokeiltiin tuplapersjättöä eli koira työnnettiin ensin kutosesteen taakse, siitä vauhdista persjättö ja koiran suunnatessa seiskalle uusi persjättö. En millään tahtonut luottaa koiraan ja jäin odottelemaan sitä ja oikein kaivamaan sen mukaan persjättöihin, joten vähän kiirehän siinä tuli. Taaskaan mun kroppa ei totellut ja vaikka kuinka yritin olla kääntyilemättä liikaa yläkropalla niin aina se katse ja kädet vaan tahtoi sen koiran sieltä etsimällä etsiä. Niin mikä luottamus koiran osaamiseen..?;) Ja aina, kun mun katse kääntyi koiraan, niin koiran linja meni huonoksi eli reagoi siihen mun pään kääntöön liikkumalla katseen suuntaan. Lopulta, kun oikein tsemppasin sain itseni hillittyä niin, että en kääntynyt katselemaan taaksepäin vaan luotin, että koira tulee ja tulihan se! Ehkä olis pikkuhiljaa syytä ruveta luottamaan tohon koiraan, onhan tässä treenailtu enempi tai vähempi yhdessä jo useampi vuosi.

Ens viikko tulee olemaan aika kiireinen, kun tiedossa on koulun ja töiden lisäksi agi- ja tokotreenit, Retun hieronta ja turkinleikkuu, Eva Lacnakovan agikoulutus ja juoksutreeniä ohjaajalle. Saa tosin nähdä miten kuollut koira mulla on sunnuntai-iltana mökiltä palattua, että onko meillä asiaa ainakaan maanantai-illan agitreeneihin ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti